Translate

Translate

Translate

lördag 8 november 2014

Nu stickar jag på...

...ett av favoritgarnen, West coast, som är ett av Tummelisas eget garn. Det är en blandning av bomull och merinoull och är superskönt att ha på sig. Jag har stickat en tröja i blått, som inte alls är min färg, men som har blivit storfavorit. Jag stickar i dubbelt garn och då blir det så där lagom tjock och passar precis under jackan. Mönstret är egen design med inspiration från Tant Koftas upp-ifrån-och-ner. Färgen är riktigt höstlig i en rostig nyans.






Sen fortsätter jag med min Ingridsjal. Snart ska jag börja med kanten men naturligtvis stickar jag fel! Har tappat räkningen på hur många gånger jag har repat upp varv och stickat om. Men jag lärde mig att sätta en livlina efter varje (!) rapport så jag inte behövde börja om från början hela tiden. Och till slut har jag lärt mig hur det ska se ut och då blir det inte lika svårt att hitta var jag gjort fel. Skam den som ger sig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar