Translate

Translate

Translate

tisdag 10 februari 2015

Ingrid!

Äntligen klar! Den var rolig att sticka men oj, så många gånger jag fick repa upp! Garnet gjorde det svårt att "läsa" mönstret i det stickade, dels mörkt garn och dels färgskiftningarna. Med det är en underbar kvalité, Mayflowers Dream Colour. Det gick åt lite mer än ett nystan och resten blev en mössa.

Men sjalen...jag är såååå stolt! Det var min första spetsstickning efter någon annans mönster och jag är  jättenöjd med resultatet. Nu spanar jag efter fler sjalar med spetsmönster men det måste vara så där lagom svårt. "Ingrid" fick jag som sagt repa upp några gånger, säkert 20, och till slut satte jag en hjälptråd efter varje rapport. Men det gick! I rena farten stickade jag en till, fast den här gången i ett ljust, enfärgat och mycket tjockare garn, Cotton Silk från Hjertegarn. Då gick det som en dans! Fast den kunde blivit lite större men jag hade bara två nystan så den fick bli så stor som de räckte till.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar